远方的远方

Dream - Imagine Dragons

好听

莫西顾:

看封面就知道,这首和昨天那首一样,选自同一张专辑《Smoke + Mirrors》,被很多人视为是整张专辑里最抓耳,最出色的一首。前几句只有简单的钢琴慢慢泄出,恰似黑夜中旅人孤独的跋涉,然后鼓声响起,又像遥远天际处的第一 道曙光从厚重云层中透射而出。这首歌有一个很美好的名字——dream,曲调也激昂,像是英雄和美人相配,救世主在末日降临,一切美好的想象都要实现。然而恰恰相反,它要告诉我们,假如生活不是那么尽善尽美,也还有梦想留给我们的余地。

<Leave me to dream.>


歌词:


In the dark
暗夜中徒步
And I'm right on the middle mark
偏离航线的歧途
I'm just in the tier of everything that rides below the surface
我们的所做所为终将水落石出
And I watch from a distance seventeen
观望者年纪轻轻,目光远嘱
And I'm short of the others dreams of being golden and on top
梦想结局不过是入册或者入墓
It's not what you painted in my head
这并不是你在我脑海中涂抹的蓝图

There's so much there instead of all the colors that I saw
我所看到的所有颜色也只不过是管中窥豹

We all are living in a dream
我们都活在幻梦中
But life ain't what it seems
生活远不止表面波澜不惊
Oh everything's a mess
所有事情都一团糟
And all these sorrows I have seen
我所经历的一切悲痛
They lead me to believe
也让我深信
That everything's a mess
生活不过如此,低俗不堪

But I wanna dream
我想独居梦中
I wanna dream
我想独居梦中
Leave me to dream
留我独居梦中

In the eyes
在少年人
Of a teenage crystallized
水晶般坚定的眼中
Oh the prettiest of lights that hang the hallways of the home
走廊里灯光璀璨
And the cries from the strangers out at night
夜晚外面的陌生人的叫喊
They don't keep us up at night
让我们彻夜难眠
We have the curtains drawn and closed
幕帘低垂,一切归寂

We all are living in a dream
我们都活在幻梦中
But life ain't what it seems
生活远不止表面波澜不惊
Oh everything's a mess
所有事都是一团糟罢了
And all these sorrows I have seen
我所经历的一切悲痛
They lead me to believe
也让我深信
That everything's a mess
生活不过如此 低俗不堪

But I wanna dream
我想独居梦中
I wanna dream
我想独居梦中
Leave me to dream
留我独居梦中

I know all your reasons
我知道你的苦衷
To keep me from seeing
将我与真相隔离
Everything is actually a mess
实际一切都如此阴暗可怖

But now I am leaving
但是如今 我走出幻境
All of us were only dreaming
我们只是在梦中浮沉
Everything is actually a mess
一切都混乱胶着 无法言说

We all are living in a dream
我们都活在幻梦中
But life ain't what it seems
生活远不止表面波澜不惊
Oh everything's a mess
所有事情都是一团糟
And all these sorrows I have seen
我所经历的一切悲痛
They lead me to believe
也让我深信
That everything's a mess
生活不过如此 低俗不堪

But I wanna dream
我想独居梦中
I wanna dream
我想独居梦中
Leave me to dream
留我独居梦中

I wanna dream
我想独居梦中
I wanna dream
我想独居梦中
Leave me to dream
留我独居梦中吧



评论

热度(99)